JEST NADZIEJA!

Dzisiaj otrzymałam takiego maila:

Dear Hanna

In our latest video, IB Director General Olli-Pekka Heinonen is interviewed by Ecolint (International School of Geneva) students Sarah and Annie to discuss the Festival of Hope, why it is an important initiative for young people around the globe, and what he hopes it will accomplish.

Stay tuned for even more interviews, videos, and exciting new partnership announcements.

Sincerely,

The Festival of Hope Team

P.S. Remember to use #FestivalOfHope on social media

Zachęcam do obejrzenia rozmowy z dyrektorem generalnym IBO, która dotyczy – organizowanego przez naszą organizację – Festiwalu Nadziei – wydarzenia ogólnoświatowego, międzypokoleniowego, w którym uczestniczyć będą młodzi ludzie, ale też światowa elita naukowa i artystyczna. Jej cel – przywrócić młodym ludziom świadomość własnej sprawczości i nadzieję na lepszy świat.

Nowy dyrektor generalny IBO Olli-Pekka Heinonen od początku swojego urzędowania wzbudza moją ogromną sympatię i nadzieję na konstruktywne, mądre zmiany – zwłaszcza w Diploma Programme. Jestem entuzjastką programu IB od 2001 r. Jednak od kilku lat mam wrażenie, że niekiedy realizacja programu maturalnego przestaje mieć wiele wspólnego z duchem i filozofią IB, a także – z PYP i MYP. Zdarza się na przykład, że młodzież uczona przez nauczyciela, który pracuje na modłę dziewiętnastowieczną, wymagając pamięciowego przyswajania sporych fragmentów podręcznika, mają najlepsze wyniki. Nie pisałam o tym, bo się trochę tego wstydziłam. Poza tym uważam, że Diploma i tak jest o niebo lepszym programem od narodowego i nie chciałam się czepiać. Teraz najważniejszy – także w Diplomie – ma być Profil Ucznia IB, indywidualizacja nauczania i odejście od ocen na rzecz paszportów. W tych paszportach będzie uwzględniony rozwój społeczny młodego człowieka, kształtowanie przez niego własnego holistycznego rozwoju. Podczas egzaminów maturalnych mają być dostępne źródła informacji. Zatem zadania egzaminacyjne radykalnie zmienią swój charakter – będą wymagały przede wszystkim samodzielnego myślenia, umiejętności rozwiązywania problemów naukowych.

Jest nadzieja!

Leave a Reply